/Files/images/43763019_2188295911495931_1581273526638215168_n.jpg/Files/images/eadfe4d07eaab8c27e19fb2d105b62f9.jpg/Files/photogallery/45347943_322994341830805_5991769180838297600_n.jpg/Files/images/img005.jpg

ВІРШІ НА ЗАСІВАННЯ

Зранку 14 січня, у перший день Старого Нового року та на свято Василя, в Україні прийнято засівати дім зерном та розповідати при цьому вірші. Пропонуємо підбірку "посівалок" для дітей.

РОЛЬ СВЯТ У РОЗВИТКУ ДИТИНИ-ДОШКІЛЬНИКА

Дитяче свято – один з найяскравіших моментів в житті дитини. Свята відкривають дітям простір для творчості, народжують в душі дитини світлі почуття, шляхетні пориви, виховують вміння жити в колективі, духовно збагачують розум та серце.
Особлива педагогічна цінність дитячих свят у тому, що вони допомагають дитині реалізувати все найкраще, що в ній є. Процес святкування викликає позитивні емоційні переживання у дитини та створює унікальну систему творчої взаємодії дітей та дорослих.
Свято – один з засобів повноцінного та всебічного розвитку особистості дитини, синтез практично всіх видів мистецтва. В процесі підготовки та проведення свята використовують різноманітні форми репродуктивної діяльності, що дозволяє вирішити ряд специфічних завдань: розвивати слухову увагу та сприйняття, силу голосу та вимову дітей, розширювати активний словник та уявлення про навколишній світ, розвивати моторику та сприяти формуванню навичок спілкування.
Свята, як частина освітнього процесу, здійснюють великий вплив на розвиток психічних процесів у дитини. Підготовка та проведення свят створюють передумови для розвитку творчих здібностей (виразне декламування віршів, спів, танці), прояву особистих талантів та схильностей, розвивають комунікативні навички та формують почуття відповідальності.Об’єднаний вплив різних видів мистецтва посилює художньо-естетичні враження дитини, дозволяє краще відчувати атмосферу святкування.
Також свята виконують виховну функцію – дозволяють відчути себе частиною соціуму, формують уявлення про традиції святкування, вчать правилам поведінки під час проведення свят.
Свято – це не тільки радість для дітей, але й можливість порадувати інших, і, в першу чергу, своїх близьких своїми досягненнями.
Під час підготовки свята батьки мають змогу відчути себе повноправними учасниками освітнього процесу та отримати додаткову мотивацію для спілкування з дитиною. На святі батьки стають вдячними глядачами, які не тільки отримують задоволення від свята, але й мають змоги подивитись і порадіти досягненням своєї дитини.
Всім діткам бажаємо гарних свят!!!

Здоров’язбережувальні технології

на музичному занятті в дошкільному закладі.

Сьогодні проблеми збереження здоров’я дітей набувають особливої актуальності, оскільки дедалі проблем зі здоров’ям дітей стає все більше і більше. Одне з головних завдань дошкільного закладу полягає в такій організації всього освітнього процесу, яка не тільки буде сприяти високому рівню розумової працездатності дошкільнят, а й буде зміцнювати їхнє здоров’я. В умовах дошкільного навчального закладу впровадження здоров’язбережувальних технологій передбачає профілактику захворювань, поліпшення психоемоційного стану дошкільнят. Воно дає змогу забезпечити фізичне, соціально-емоційне, духовне, інтелектуальне благополуччя малюків.

Музика – невід’ємна складова нашого життя. Вона робить його змістовнішим, веселішим, емоційно наповненим. В дошкільному закладі діти чи не найбільше полюбляють музичні заняття, свята, розваги. Тому необхідно якомога ширше використовувати здоров’язбережувальні технології в усіх формах музичної діяльності дошкільнят.

На даному музичному занятті я використала низку прийомів і форм здоров’язбережувальних технологій :

- мовленево- рухову вправу «Привітання»;

- музико- терапевтичну педагогіку «ПіснеЗнайка» (авторська пісенька «Три жанри», пісня «Жанри живопису»);

- артикуляційні вправи,

- дихальна гімнастика за Стрельніковою;

- мнемотехнічну таблицю;

- масаж вушок;

- слухання співу пташок;

- читання за системою Зайцева;

- ритмічну вправа з горішками;

- медитацію;

- мультимедійну презентацію;

- комунікативна гра;

- елементи кольоротерапії.

Завдяки цьому процес навчання, виховання на занятті проходить надзвичайно комфортно, перетворює весь освітній процес в гру, що дає можливість уникнути багатьох негативів: перевтоми, стресу, гіподинамії. І по великому рахунку сприяє зміцненню здоров’я дітей.

Відомий філософ Сократ говорив: «Здоров`я – не все. Але без здоров`я – нема нічого». Тож слід ростити дітей здоровими зараз, щоб не оздоровлювати їх завтра. Тому ми сьогодні знову говоримо про здоров`язберігаючі технології.

Конспект комплексного музичного заняття з елементами

музикотерапії, «ПіснеЗнайки»,

читання за методикою Зайцева «Кольори весни»

Діти під музику заходять до музичної зали , стають півколом.

М.к. Добрий день, діти! Я дуже рада вас сьогодні бачити. Нумо, привітаймося!

Мовленнєво-рухова вправа «Привітання»

(Діти співають. ) Треба дружно привітатись: ( плескають в долоні)

«Добрий день!»( дві ручки вгорі «привіт»)

Дружно, весело сказати: (плескають)

«Добрий день !» (руки вгорі «привіт»)

Вправо, вліво повернутись, всім навколо посміхнутись (повертаються праворуч, ліворуч)

«Добрий день !Добрий день ! Добрий ,добрий день !» (ручки вгорі «привіт», в кінці «пружинка»- роблять дівчатка, поклон головою-роблять хлопчики)

М.к. Діти, я пропоную сьогодні згадати, яки 3 жанри музики ви знаєте. А допоможе нам наш «ПіснеЗнайка» та його пісенька. (Тут і далі слайди, які використані на занятті, додаються)

Пісня « Три жанри»

Діти співають: «В музиці 3 жанри є, Хто їх перший нам назве.

Це завдання для діток:

Пісня, марш, а ще танок.

Буде марш для нас звучать,

Дружно будем крокувать.

Якщо пісня пролунає ,

то співати починаєм.

Танцювальна зазвучить ,

танцювать почнемо вмить.»

М.к. Сьогодні у мене будуть на занятті помічники, які будуть презентувати свій жанр, а решта дітей-відгадувати, який це жанр, показуючи потрібну картку. А допомагати вам будуть картки з жанрами музики.

1. Дитина грає на барабані. Муз. «Марш» , решта дітей показують потрібну картку.

М.к. Чому ти показав картку цього кольору?

(Дитина пояснює свій вибір)

2.Дитина виконує 1 куплет пісні «Чому?Чому?»

М.к. А який це жанр? Покажіть картки.

3. Дві дівчинки танцюють фрагмент таночка «Черевички»

М.К.Чий це жанр? Підніміть картки. Поясніть свій вибір.

М.к. Добре, діти, молодці! Прошу сядьте на стільці.

Будемо відпочивати та картину розглядати.

На ній змальована весна, гляньте лиш, яка краса!

(М.к. звертає увагу дітей на екран або мольберт з картиною, де зображена зима.)

Вих. (Здивовано) Що за прикрість? Де ж весна? Бачу, тут її нема. Геть, не знаю, що й казати... треба весну відшукати.

М.к. Довго думати негоже. Знаю, що нам допоможе. Зараз в музику поринемо-і картину з вами змінимо!

Будем фарби ми шукати,

щоб весну нам привітати.

Що, ж не гаймо, діти, часу -

заспіваймо пісню нашу.

Щоб нам дзвінко всім співати,

треба голосок свій підготувати.

Артикуляційні вправи «Жабки», «Слон», «Ховрашок», «Білка», «Матуся»

Вправи на дихання: «Чашечка» з пір’ячком, «Свічки на тортику».

Музична скринька з літерами (дихальна гімнастика Стрельнікової)

- «А» (співаючи, розводять руки в сторону) ,

- «О», (змикають руки в коло),

- «У» ( піднімають руки вгору).

Чистомовка «На-на-на» з мнемотаблицею.

На-на-на-на дворі весна.

Ок-ок-ок- тане сніг-сніжок.;

Ки-ки-ки- вже біжать струмки.

Лі-лі-лі-летять журавлі.

М.к. Пропоную вам заспівати мелодію, яка схожа на схід сонечка. (з використанням карток «ейдетики» та магнітів «смайлик»)

«Сонечко ласкаве сходить догори,

Сонечко ласкаве світить нам завжди» (До-Соль)

Мк. Я якого кольору сонечко? Ось ми і знайшли жовтий колір, колір радості. (Діти на магнітну дошку прикріплюють «сонечко»)

М.к. Зійшло сонечко на небо, заспівали перші пташки. А які? Щоб краще їх почути і не помилитися, давайте зробимо масаж своїх вушок.

Погладьте свої вушка, розітріть мочку вушка, «закрийте» їх долоньками обох рук, «відкрийте». (Концентрує увагу на звуках, які чути у залі, на тих звуках, які лунають з інших кімнат, з вулиці. )

«Послухайте власне дихання». (Хвалить вушка дітей за те, що вони «здатні» чути так багато різних звуків.)

Слухання співу пташок: горобчика, сови, зозулі, жайворонка у грамзапису та відгадування дітьми «Яка пташка співає».

М.к. Діти, ви вже знаєте , що багато композиторів писали музику про природу. Давайте згадаємо їх прізвища. Хто це? (Петро Чайковський, Антоніо Вівальді, Михайло Глинка). Зараз я пропоную вам насолодитися музикою одного з них.

Слухання «Жайворонк»,М. Глинки

Як називається ця музика? Хто її автор? Про що розповідає? Яка за темпом? А «віяла настрою» допоможуть вам визначити характер музики.

М.к. Коли я буваю в лісі, я люблю спостерігати за цією пташкою, слухати її спів, тому що він оригінальний кожного разу, не такий, як спів інших пташок. Хочете знати про кого я говорю? Тож слухайте.

Слухання співу дятла.

М.к. Відгадали, яка це пташка? А про неї ми знаємо пісеньку .

Спів пісні «Дятел» та приспівування складів за методикою Зайцева.

Дятел дерево довбав,

дощик дятла не дістав,

У дуплі, у дятла, повно дятленяток.

Музично-дидактична гра «Прогулянка»

Ритмічна вправа з горішками за схемами «довгі-короткі» звуки.

Показ «Незвичайної Абетки», «Дятел»

Пташки дарують нам коричневий колір - колір натхнення.

(Діти на магнітну дошку прикріплюють «дерево», «пташки»)

М.к. Діти закрийте очі і відгадайте на якому інструменті я граю (на трикутнику.) Що він вам нагадує? (Орієнтовні відповіді: дзвін годинника, дзвін у церкві, дощик.)

Які ще музичні інструменти можуть передати музику дощу? А яку пісню про дощик ми з вами вчили? Вибирайте собі музичні інструменти, на вступ і приспів ми будемо грати, а на куплет - співати. Зверніть увагу на ритмічний малюнок на магнітній дошці

Спів та музикування пісні « Неслухняний дощик»

М.к. Пропоную вам згадати, який ще буває дощик. Тільки не говоріть, а проспівайте.

Пісенна творчість (Курячий, маленький, грибний, осінній, весняний, теплий, холодний, сильний, рясний, проливний...)

А який колір дарує нам дощик? (відповіді дітей.) Блакитний колір - колір замріяності. (Викладаємо хмарку та краплинки)

Звучить вступ до пісні «Зацвіла калина».

Вступ до якої пісні звучить? Хто її автори?

Спів пісні «Зацвіла калина» разом та «ланцюжком»

«Червона калина» дарує нам червоний колір, колір щастя.(Викладаємо червоні ягідки калини і квіти)

Звучить свистулька.

М.к. Я чую і в нашому залі «пташечка зраділа і защебетала». (Показ свищика.) Свистунець, свистулька, свищик - народний інструмент, який був дарунком для дітей здавен. Навесні діти дуже любили грати на свищиках, особливо в святкові дні. Наприклад, у Великдень.

Ми теж готуємось до цього свята. Я знаю, що ви вже почали оздоблювати свої писанки. І сьогодні я пропоную вам продовжити розмальовувати їх. (Діти сідають за столи, малюють писанку і водночас співають пісню «Розмалюю писанку»)

Писанка дарує нам зелений колір, колір спокою. (Викладають травичку)

М.к.1-2-3,1-2-3, всі у коло, всі до гри! Ми в весняний ліс підем, гарну квіточку знайдем.

Гра «Ми в весняний ліс пішли»

1.В ліс весняний ми йдемо, там ми квіти знайдемо,

Тільки бубон почне грати, діти будуть присідати.

2.В ліс весняний ми йдемо, там ми квіти знайдемо,

Як трикутник почне грати, діти будуть всі кружляти

3.В ліс весняний ми йдемо, там ми квіти знайдемо,

Маракаси почнуть грати, діти будуть танцювати.

М.к. В ліс весняний ми йдемо,там ми квіти знайдемо...

Діти, уявіть, що ви перші квіти, які з`явилbся в лісі.

Медитація «Я квітка»

Я - квітка, Я дуже маленька. Я вільно росту. Я вранці прокидаюсь після чудового сну, розкриваю свої пелюстки, повертаюсь до сонечка, вмиваюся росою. Мої пелюстки бавляться з вітерцем.

Довкола мене - чудові пахощі.

Діти, дивиться ліс подарував нам чудові квіти та від сон-трави, фіалок-фіолетовий колір - колір творчості. (Викладають квіти)

Ось ми знайшли багато кольорів і у нас з явилася справжня картина.

На картині - всюди квіти, зеленіють трави й віти...

Злякалась музики зима, володарює лиш весна!

А що це портрет, натюрморт, пейзаж ?

Спів « ПіснеЗнайка» «Школа живопису»-(куплет про пейзаж.)

Весна чудова пора року: поети пишуть про неї вірші, художники-картини: «Граки прилетіли», «Березень», а композитори – музику.

Сьогодні ми будемо насолоджуватися музикою італійського композитора Антоніо Вівальді « Весна». В ній можна почути спів пташок, пісню струмка, і навіть гуркіт першого весняного грому.

Мультимедійна презентація «Весна»А. Вівальді

М.к. Я із того тішусь , мої любі, що усі ви молодці!

Адже ви змогли почути весну в музиці.

Ви танцювали і співали, в оркестрі всі музикували.

Кожен з вас молодець, а ще дізналися про інструмент, що зветься пташка-свистунець.

Спів. (комунікативна гра) «Я,я,я-хороший.»

Я,я,я-хороший!

Я, я, я-щасливий!

Я,я,я-здоровий і веселий я!

Ти...

Ми...

Танок «Вірні друзі»

М.к. Хай музика живе завжди з тобою і зі мною –

Прекрасна і захоплива, наповнена весною !

Під музику діти виходять з зали.

Кiлькiсть переглядiв: 918

Коментарi